Prvé piatky a prvé soboty v mesiaci Duchovná obnova pre rodiny s deťmi.
.
• Prvý piatok od 20.00 hod. do 23.00 hod.
– pre manželov i jednotlivcov
• Prvá sobota od 15.00 hod. do 18.00 hod pre rodiny s deťmi
V piatok začíname modlitbou večeradla, po ktorej nasleduje sv. omša s homíliou / Encykliky o rodine, Eucharistii a Ruženci/.
Po sv. omši nasleduje moderovaná adorácia ukončená požehnávaním manželských párov
V sobotu začíname modlitbou ruženca, ktorý sa modlia deti. Po ruženci nasleduje sv. omša. Počas homílie deti majú zvlášť katechézu v rámci rozjímania nad tajomstvom ruženca, ako si to žiadala Panna Mária. V katechéze sa zamýšľame nad jedným tajomstvom ruženca v spojení s fatimským posolstvom.
Po skončení 15 – minútovej katechéze sa deti vracajú na sv, omšu k rodičom.
V tom istom čase majú rodičia tiež rozjímanie nad daným tajomstvom ruženca v prepojení na manželstvo .
Po sv. omši nasleduje krátka prestávka s občerstvením. Po prestávke je pre rodičov pripravená prednáška o vzťahu v manželstve a pre deti je pripravené stretko s animátormi.
Prečo modlitba detí ?
„ Akú cestu Boh ukazuje kresťanským rodinám, ak nie cestu Nazareta? Na aké hodnoty by sa mala odolávať výchova mladého pokolenia, ak nie na evanjelium? Kto môže naučiť deti žiť život naplnený modlitbou, pokorou, obetou a nezištnou láskou, ak nie Mária?
Zlý dobre vie, že kresťanstvo bez Matky sa stáva chladným a vzdialeným a Cirkev bez Márie prestáva byť domovom. Taktiež zbaviť náboženskú výchovu detí mariánskeho prvku značí vysokú pravdepodobnosť, že ak si mladá generácia uchová vieru aj v dospelosti, bude to viera, ktorá povedie viac k náboženskému svetonázoru než k živému vzťahu s Bohom. S takýmto kresťanstvom nie je ťažké bojovať. Takáto Cirkev je bez moci, horlivosti a osobnej skúsenosti s Bohom.
Objavuje sa tu veľká téma „ Máriinej školy“, do ktorej treba zapísať najmladšiu generáciu
Odstránenie mariánskeho prvku zo vzdelávacieho procesu je takou veľkou
chybou, že Ježiš ju zahŕňa do zoznamu piatich najväčších urážok
proti Máriinmu Nepoškvrnenému Srdcu
Ján Pavol II v Apoštolskom liste o ruženci píše:
„ 41. Ruženec ako modlitba za pokoj je zároveň modlitbou rodiny a za rodinu. V istom období bola kresťanským rodinám táto modlitba zvlášť drahá a tak ich určite zbližovala. Dôležité je, aby sme toto vzácne dedičstvo nestratili. Potrebujeme sa vrátiť k rodinnej modlitbe a k modlitbe za rodiny, pokračovať v tejto forme modlitby ruženca.
Preto chcem poprosiť tých, ktorí sa venujú pastorácii rodín, aby z celého srdca odporúčali modliť sa ruženec.
Rodina, ktorá sa spolu modlí, zostáva jednotná. Posvätný ruženec sa svojou dávnou tradíciou ukázal zvlášť účinný ako modlitba, v ktorej rodina nachádza sama seba. Tým, že jej jednotliví členovia obracajú svoj pohľad na Ježiša, získavajú vždy znovu schopnosť vidieť jeden druhého novými očami, komunikovať spolu, byť solidárni, odpustiť si navzájom a zakaždým začínať vo zväzku lásky obnovenom z Božieho Ducha.
Mnohé problémy dnešných rodín, najmä v ekonomicky vyspelých spoločnostiach, pramenia z rastúcej neschopnosti ich členov komunikovať. Nedokážu sa spolu zísť a v zriedkavých prípadoch, keď tak urobia, sú plne zaujatí sledovaním televízie. Vrátiť sa k modleniu ruženca v rodine znamená naplniť každodenný život úplne inými obrazmi, obrazmi tajomstva spásy: obrazom Vykupiteľa a obrazom Najsvätejšej Matky. Rodina, ktorá sa spolu modlí ruženec, napodobňuje ovzdušie nazaretskej domácnosti, ktorej stredobodom je Ježiš: prežívajú s ním radosti a smútky, svoje potreby a plány zverujú do jeho rúk, čerpajú z neho nádej a silu pokračovať.
… a deti
- Takisto je pekné a užitočné, ak tejto modlitbe zveríme vývoj a rast našich detí. Nesleduje vari ruženec Kristov život od jeho počatia po smrť a ďalej až po jeho zmŕtvychvstanie a oslávenie?
Pre rodičov je dnes čoraz ťažšie sprevádzať si deti v rozličných obdobiach ich života. V spoločnosti s rozvinutou technológiou, s prostriedkami spoločenskej komunikácie a s rastúcou globalizáciou sa všetko veľmi urýchlilo a kultúrna vzdialenosť medzi generáciami sa stáva čoraz väčšou. Najrôznejšie informácie a najneočakávanejšie skúsenosti si rýchlo razia cestu do života detí i mladistvých a rodičia sa často obávajú nebezpečenstiev, ktoré hrozia ich deťom. Niekedy rodičia zažijú trpké sklamanie z toho, že ich deti nedokázali odolať zvádzaniam drog, vábeniu neviazaného hedonizmu, pokušeniu k násiliu a rôznym iným prejavom beznádeje a straty zmyslu života.
Modliť sa ruženec za deti a ešte skôr s deťmi, učiť ich už odmalička na denné rodinné zastavenie sa pri tejto modlitbe- to bezpochyby nie je riešením každého problému, no ako duchovnú pomoc, ho netreba podceňovať. Mohlo by sa namietať, že ruženec je modlitba, ktorá nevyhovuje vkusu dnešných detí a mladých. Ale táto námietka je namierená skôr na nie dosť primeranú metódu modlenia sa.
Navyše, nič nebráni tomu, aby sa základná štruktúra ruženca pre deti a mladých – ktorí sa ho modlia buď v rodine, alebo v skupinách – neobohatila vhodnými symbolickými a praktickými pomôckami, na jeho lepšie pochopenie a ocenenie. Prečo to teda neskúsiť? Pastorácia mládeže, ktorá nerezignuje, je oduševnená a tvorivá (Svetový deň mládeže je toho pre mňa príkladom!), môže s Božou pomocou dosiahnuť vskutku pozoruhodné výsledky. Som si istý, že pri správnom podaní ruženca, mladí ľudia ešte raz prekvapia dospelých tým, ako si osvoja túto modlitbu a budú sa ju modliť s nadšením typickým pre ich vek.
Obraciam sa zvlášť na vás, drahí spolubratia v biskupskej službe, kňazi a diakoni, ako aj na vás, ktorí pracujete v rôznych pastoračných službách, aby ste sa cez svoju osobnú skúsenosť s krásou ruženca stali usilovnými podporovateľmi tejto modlitby.
Obraciam sa na vás všetkých, bratia a sestry vo všetkých sférach života, na vás, kresťanské rodiny, na vás chorí a starí, a na vás, mladí ľudia: s dôverou znovu vezmite do rúk ruženec.
Objavte ho vo svetle Písma, v súlade s liturgiou a v kontexte vášho každodenného života.